Warga Israel “Terlepas” Masuk Penang Bagi Talk Pasal Israel?

Posted By: readnext - 18:58:00

Share

& Comment




SECARA umum masyarakat dunia maklum tentang pendirian Malaysia terhadap Israel, apatah lagi rakyat negara ini.
Sebagai negara Islam yang mengutuk kekejaman berterusan Israel terhadap Palestin sejak sekian lama, Israel tidak diakui sebagai negara oleh kita.

Kredit foto: sekupangduas.blogspot.com/

Justeru rakyat Malaysia tidak dibenarkan memasuki Israel dan begitulah sebaliknya, kecuali atas sebab-sebab khas.
Maka amat menghairankan bagaimana seorang warga Israel diuar-uarkan akan memberi ceramah di Georgetown, Pulau Pinang pada semalam dan hari ini (15 dan 16 Jun 2015).




Lelaki dikenali sebagai Peter Tsukahira dilaporkan bakal memberi ceramah bertajuk “What Does Israel Have To Do With The End Time And How Can We Prepare?” di seminar bertajuk Thy Kingdom Come, Welcoming The New Jerusalem.

Peter Tsukahira yang merupakan kacukan Jepun-Amerika adalah anak seorang Diplomat Amerika yang kini menjadi warga Israel.
Sekiranya perkara ini benar-benar berlaku, diharapkan pihak berkuasa seperti Imegresen dan PDRM dapat memperjelaskan bagaimana seorang lelaki yang memiliki pasport Israel dan mempunyai tujuan bercakap tentang kehebatan Israel.. dibenarkan memasuki Malaysia.

Namun jika tidak benar, maka tiada isu di sini dan risalah itu mungkin sengaja disebarkan oleh pihak tak bertanggung jawab. (Jangan lupa saksikan video di bawah).

sumber : – MYNEWSHUB.CC






About readnext

LaiciPanas is an online Publication that complies Bizarre, Odd, Strange, Out of box facts about the stuff going around in the world which you may find hard to believe and understand. The Main Purpose of this site is to bring reality with a taste of entertainment

0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2013 Hiburan.Berita™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Hosted on Blogger Platform.