(Video & Foto) Mesin2 Layan Diri Yg Pelik di Dunia

Posted By: readit - 16:57:00

Share

& Comment

(Video & Foto) Mesin2 Layan Diri Yg Pelik di Dunia

Jika anda fikirkan mesin layan diri hanya digunakan untuk menjual minuman, kerepek, gula-gula dan makanan ringan, anda perlu fikirkan semula.

Pada masa kini, mesin layan diri juga digunakan untuk menjual pelbagai jenis barangan dari cupcakes hingga ketam, burritos hingga kaviar dan kasut sukan hingga rokok.
Jom lihat mesin-mesin layan diri yang pelik dan jarang dilihat yang didapati dari seluruh dunia:

1. Mesin Layan Diri Cupcake


Di bandaraya seperti New York City, Los Angeles dan Dallas, anda boleh ke mesin layan diri 24 jam di tepi jalan dan membeli cupcake yang lazat, chocholate marshmallow seperti foto di bawah nin, dengan menggunakan kad kredit. Menarik bukan?

2. Mesin Layan Diri Ketam Hidup


Tidak minat cupcake? Di China, ketam berbulu hidup boleh dibeli dari mesin layan diri yang terdapat di stesyen subway utama di Nanjing. Ia adalah mesin layan diri ketam hidup pertama di China dan menjual purata 200 ekor ketam hidup sehari.

3. Mesin Layan Diri Penutup Muka (Face Masks)


Di Taiwan, para pelanggan boleh membeli penutup muka kesihatan dari mesin layan diri. Produk ini sangat popular terutamanya ketika musim wabak selsema burung berlaku.

4. Mesin Layan Diri Emas


Di kebanyakan tempat di dunia, termasuk di Hotel Emirates Palace, Abu Dabhi (lihat foto), para pelanggan juga boleh membeli emas terus dari mesin layan diri. Awesome!!

Baca : (Video) Iklan Ini Nampak Biasa Sahaja Tetapi Semuanya Berubah Selepas Keretapi Tiba

5. Mesin Layan Diri Gula-gula (Tapi Ada Orang Yang Hulurkan Dari Mesin?? Erk...)


Jika anda memsasukkan duit syiling ke dalam mesin layan diri yang terdapat di Tokyo ini, seorang manusia (yang betul dan hidup) akan hulurkan gula-gula yang anda beli tadi. Erkkk... kalau begini, tidak kenalah kan dengan konsep mesin layan diri? Huhu

Di Jepun juga pelanggan boleh membeli "canned coffee" buatan Suntory di jalanan.
6. Mesin Layan Diri Rawatan Jerawat Proactive


Mana tahu jika anda tiba-tiba inginkan kulit yang lebih jelas? Jika anda di Hollywood, California, anda boleh beli dari mesin layan diri rawatan jerawat Proactive ini.

7. Mesin Layan Diri Susu Segar



Bercakap tentang pilihan hidup yang sihat , seorang petani (rujuk foto) dilihat memuatkan susu mentah organik ke dalam dispenser mesin layan diri di pusat bandar London . Mesin layan diri ini telah dicipta untuk memintas pengharaman penjualan susu mentah di kedai-kedai British, dengan menjual secara langsung dari ladang.

8. Mesin Layan Diri Beli Snack atau Gula-gula dapt Percuma Tiub Ubat Gigi




Colgate menyampaikan bantuan kesihatan diri dengan mesin layan diri ini dipasang di Puerto Rico. Bersama-sama dengan gula-gula yang dibeli , pelanggan mendapat tiub percuma ubat gigi semasa skrin LED membaca "Jangan lupa untuk memberus ! "

Baca : (Video) Toilet Stesen Shell Ini Mendapat Tarikan Lebih 7 Juta Penonton Di Youtube

9. Mesin Layan Diri Burrito


Di Los Angeles, pelanggan lapar boleh membeli burrito yang siap dimasak dan masih panas dari mesin ini dengan harga $ 3. Mereka boleh memilih dari Chorizo ​​Sosej, Kentang Panggang, Bacon yang belum diawet, Free-Range Chicken atau perisa daging lembu dicincang.

10. Mesin Layan Diri "Swap-o-matic"


Mesin layan diri di Brooklyn ini membolehkan anda melakukan pertukaran barangan yang anda tidak mahukan lagi dengan sesuatu yang baru tanpa melibatkan aliran wang tunai. Digelar "Swap-o-matic", mesin layan diri ini dicipta untuk mengubah pandangan pengguna kepada amalan yang lebih mampan dalam menjual dan membeli barangan

11. Mesin Layan Diri Sewa Kereta



Di Hangzhou, China, anda boleh pergi ke sebuah mesin layan diri (Kandi Machine) yang sangat besar untuk menyewa kereta dengan harga pada kadar $3 sejam. Kelajuan maksimum yang boleh dicapai kereta ini cuma 50 mph tetapi penggunaan kereta ini boleh mengurangkan pencemaran udara yang tinggi di China kerana menggunakan motor elektrik.

12. Mesin Layan Diri Kitar Semula


Mesin layan diri di Turkey ini mengeluarkan minuman dan makanan anjing apabila anda memasukkan botol plastik untuk kitar semula. Servis yang disediakan ini adalah percuma dan syarikat yang mencipta mesin layan diri berkenaan berkata botol yang dikitar semula dapat menampung harga makanan anjing.

Baca Juga : (Video) Illusionist Tukarkan Burung Menjadi Gadis!

sumber :businessinsider

About readit

LaiciPanas is an online Publication that complies Bizarre, Odd, Strange, Out of box facts about the stuff going around in the world which you may find hard to believe and understand. The Main Purpose of this site is to bring reality with a taste of entertainment

0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2013 Hiburan.Berita™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Hosted on Blogger Platform.