6 Tips Jalan2 Bajet di Eropah

Posted By: readnext - 17:13:00

Share

& Comment




Baca : (Video & Foto) Mesin2 Layan Diri Yg Pelik di Dunia

Eropah adalah destinasi pelancongan yang popular. Dengan banyak negara-negara yang berdekatan antara satu sama lain, anda boleh menghabiskan satu hari menaiki Menara Eiffel dan hari seterusnya bergambar bersama Big Ben.

Saya tahu bahawa merancang perjalanan secara bajet di Eropah tidaklah semudah yang disangka

Menurut satu artikel di Amerika Syarikat Hari ini, satu minggu di Eropah kos kira-kira $ 2,000 (termasuk tiket penerbangan) bagi setiap pasangan, dan itu jika anda tinggal di satu bandar untuk perjalanan keseluruhan anda.

Walaubagaimanapun, adalah tidak mustahil untuk merancang percutian impian tanpa perlu membelanjakan keseluruhan wang simpanan anda.

Berikut adalah 6 TIPS JIMAT untuk mengembara di antara negara-negara semasa anda tinggal di Eropah.

1. Terbang menggunakan syarikat penerbangan bajet:
Eropah mempunyai sekumpulan syarikat penerbangan bajet, dua yang paling popular ialah easyJet dan Ryanair. Mereka bukan pesawat yang canggih atau mewah, tetapi mereka mampu membawa anda sampai ke destinasi pada harga yang rendah. Sebagai contoh, Ryanair kini menawarkan penerbangan dari London ke Oslo untuk hanya $ 30 setiap tiket.

Kebanyakan pesawat ini juga mempunyai rekod “On time” yang mengkagumkan – EasyJet tiba on time sebanyak 91% daripada keseluruhan penerbangan mereka pada Mac 2014. Saya terbang menggunakan syarikat penerbangan bajet sebanyak 6 kali sepanjang saya berada di London, dan setiap penerbangan berlepas dan tiba tepat pada masanya.

2. Tempah tiket penerbangan lebih awal:
Perbezaan harga satu hingga dua bulan sebelum penerbangan memberikan jumlah perbezaan yang SANGAT besar. Saya cuba menempah penerbangan dari London ke Barcelona seminggu sebelum perjalanan saya, dan harga tiket penerbangan adalah diluar jangkaan saya. Apabila saya melihat semula harga penerbangan dua bulan dari tarikh perjalanan saya yang saya rancangkan, tiket adalah $ 30 lebih murah.

Google Flight adalah applikasi Android yang boleh anda gunakan untuk membandingkan harga di antara syarikat-syarikat penerbangan supaya anda boleh mendapatkan tawaran yang terbaik. Jika anda membuat rancangan mengembara saat akhir, anda boleh lihat lastminute.com untuk mendapatkan harga yang terbaik.



Baca : Tips : Cara Mudah Packing untuk Bercuti

3. Pastikan anda tidak membawa lebih bagasi:
Banyak syarikat penerbangan bajet mempunyai pemeriksaan ketinggian dan berat yang ketat pada beg dan bagasi yang diperiksa. Jadi, cuba untuk bawa seberapa sedikit barangan keperluan yang mungkin. Jika anda sudah mengetahui anda akan melebihi had berat, sebaiknya anda membayar secara ONLINE segera kerana kadar yang dikenakan lebih murah. Anda akan di cas lebih mahal sekiranya membayar ketika pemeriksaan.

4.  Rancang perjalanan anda dengan bas: 
Ketika melancong, perjalanan dengan menaiki bas mungkin tidak kelihatan menarik kerana waktu perjalanan yang jauh lebih lama. Walau bagaimanapun, jika anda hanya membuat perjalanan ke negara jiran, ia sangat menjimatkan wang anda. Tiket bas antara London dan Paris selama kira-kira lima minggu dari sekarang adalah serendah $ 25 di Eurolines, berbanding penerbangan $ 55 easyJet hari yang sama. Perjalanan dengan menaiki bas adalah agak panjang iaitu lebih kurang 9 jam, tetapi anda boleh menjimatkan sedikit wang sekiranya anda mempunyai banyak masa dan tidak mempunyai rancangan yang lain.
5. Tinggal di asrama: 
Kebiasaannya asrama dilihat dengan persepsi bahawa suasana yang buruk, tetapi tidak semua patut dilabel sebagai buruk di sini. Setiap asrama yang saya tinggal semasa dalam perjalanan di Eropah adalah sangat bersih, dan saya tidak pernah berasa tidak selamat. Laman web Hostelworld adalah sumber yang besar untuk mencari asrama; anda boleh melihat bilik yang tersedia dengan lokasi dan mempunyai keputusan carian disusun oleh “Kedudukan keseluruhan” untuk mendapatkan pilihan yang terbaik. Bilik-bilik gaya-asrama adalah murah kerana anda perlu berkongsi bilik anda dengan sekumpulan orang yang tidak dikenali. Saya mempunyai rakan-rakan yang menempah bilik-bilik ini semurah $ 15 semalam, dan mereka berpeluang bertemu dan berkenalan dengan kumpulan-kumpulan lain sepanjang menginap di sana.

6. Tempah perjalanan melalui agensi pelancongan:
Jika anda merancang perjalanan satu minggu atau lebih dan ingin memastikan anda melihat segala-galanya, ada baiknya kalau kita pergi bersama agensi pelancongan secara berkumpulan. Rombongan biasanya lebih murah daripada berjalan bersendirian, dan mereka biasanya sudah memasukkan faedah tambahan seperti lawatan dengan pemandu pelancong dan makanan. Saya mengambil perjalanan satu minggu ke Itali dengan agensi perlancongan, dan agensi berjaya mendapatkan kos yang lebih murah dan ini termasuk semua tempat penginapan, pelbagai makanan, pelancongan di setiap bandar, dan banyak lagi.

- Sumber: Cuti Bajet.com

About readnext

LaiciPanas is an online Publication that complies Bizarre, Odd, Strange, Out of box facts about the stuff going around in the world which you may find hard to believe and understand. The Main Purpose of this site is to bring reality with a taste of entertainment

0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2013 Hiburan.Berita™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Hosted on Blogger Platform.