Nice!!! Tiada Siapa Hadir Ke Majlis Hari Jadi Adik Ni. Kemudian Apa Yang Berlaku??

Posted By: readnext - 15:00:00

Share

& Comment



Ibu kepada Glenn Buratti, seorang budak lelaki autistik telah memuat naik perasaan sedihnya di salah sebuah group Facebook. Beliau telah menjemput  seluruh kawan tadika dengan Glenn Buratti untuk menghadiri majlis hari jadi yang ke-6. Tetapi kesemua rakan tadika yang hanya seramai 16 orang itu, tidak ada seorang pun yang memberi respon untuk menghadirkan diri hanya kerana anaknya seorang budak lelaki autistik yang mempunyai masalah untuk berkomunikasi dengan orang lain disebabkan oleh epilepsy dan autism tahap sederhana.

Melihat kesedihan anak, ibunya Ashlee telah menulis ini di Facebook Group “Osceola Rants, Raves and Reviews List”, yang memiliki 10,000 ahli:
“I know this might be something silly to rant about, but my heart is breaking for my son. We invited his whole class (16 kids) over for his 6th birthday party today. Not one kid came. He keeps asking ‘when will my friends get here?’”
  
Respon yang diterima oleh ibu dan anak kecil ini dalam masa sejam selepas dia memuat naik status tersebut begitu mengujakan. Pastinya ia merupakan hari paling istimewa buat mereka sekeluarga.


Post Facebook nya itu telah menjadi viral dan apa berlaku selepas itu memang membuatkan kami rasa terharu, bangga dan gembira melihat masih ramai lagi orang yang prihatin seperti mereka ini. Respect!

Inilah yang berlaku selepas itu:

15 kanak-kanak dan para ibu bapa dari kawasan sekitar hadir ke majlis hari jadi anaknya.




Anggota Bomba dan Polis turut hadir memeriahkan lagi Hari Jadi Glenn.





Polis dan bomba telah membawa trak bomba, kereta polis, van SWAT dan unit anjing buat majlis Glenn. Malah sebuah helikopter turut terbang rendah untuk melambai Glenn. Wow!










About readnext

LaiciPanas is an online Publication that complies Bizarre, Odd, Strange, Out of box facts about the stuff going around in the world which you may find hard to believe and understand. The Main Purpose of this site is to bring reality with a taste of entertainment

0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2013 Hiburan.Berita™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Hosted on Blogger Platform.