AWAS TUAN RUMAH!!! PENYEWA MAKI HAMUN TUAN RUMAH!!!

Posted By: readit - 12:22:00

Share

& Comment

AWAS TUAN RUMAH!!! PENYEWA MAKI HAMUN TUAN RUMAH POTONG BEKALAN ELEKTRIK!!!

Klik gambar untuk paparan lebih jelas

Klik SINI untuk foto

>>$atu video penyewa memaki hamun pemilik rumah kerana memotong bekalan elektrik rumahnya mula tersebar di media sosial.

>>Tindakan memotong bekalan elektrik itu terpaksa diambil oleh pihak TNB kerana bil elektrik rumah itu tertunggak sebanyak RM8,000.

>>Wenurut pemilik, penyewa tersebut tidak membayar sewa rumah selama 6 bulan. Difahamkan, pemilik rumah itu telah dimaklumkan oleh TNB mengenai tunggakan itu menyebabkan pemilik terpaksa mengambil tindakan terhadap penyewa dgn memotong bekalan elektrik.

Baca : (GAMBAR) BENDA2 YANG TIDAK SEPATUTNYA BERLAKU DI KLINIK!!!!

>>Pun begitu, pemilik terpaksa membuat laporan polis terlebih dahulu sebelum memotong bekalan elektrik di rumahnya itu.

>>Tindakan pemotongan elektrik terpaksa dilakukan bagi menyelesaikan masalah tunggakan bil elektrik yg melampau yg digunakan oleh penyewa.

>>Selepas membuat laporan polis, pemilik, pegawai TNB dan dua anggota polis ke rumah itu bagi bagi membuat pemotongan bekalan elektrik.

Baca : APE KEJADAHNYE BERTUDUNG KALAU CENGGINI??!!

>>Tindakan pemilik itu mengundang kemarahan penyewanya yg tidak putus-putus melemparkan kata-kata kesat dari dalam rumah yg hanya dipisahkan dengan pagar besi.

>>Ini adalah antara cabaran yg terpaksa dihadapi oleh pemilik rumah yg menyewakan rumah mereka kepada orang lain. Perjanjian awal di antara pemilik dan penyewa, sudah tentu pelbagai kata-kata manis diberikan. Begitu juga dengan bayaran bulan yg hanya lancar pada dua tiga bulan pertama.

>>Walaubagaimanapun, tidak semua penyewa berperangai begitu. Namun wajarlah semua pemilik rumah berwaspada serta menyediakan perjanjian hitam putih bagi mengelakkan perkara yang tidak diingini.


- Sumber : Kakishare

About readit

LaiciPanas is an online Publication that complies Bizarre, Odd, Strange, Out of box facts about the stuff going around in the world which you may find hard to believe and understand. The Main Purpose of this site is to bring reality with a taste of entertainment

0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2013 Hiburan.Berita™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Hosted on Blogger Platform.