Tauke Durian Bakal Belanja Orang Ramai Durian Percuma, Siapa Cepat Dia Dapat

Posted By: readnext - 06:03:00

Share

& Comment




ALOR SETAR: Kepada orang ramai dan penggemar-penggemar durian di kawasan utara tanah air jangan lepaskan peluang esok di mana akan di adakan  Festival Durian Percuma di mana anda boleh mengambil atau menjamu selera memakan durian secara percuma.


Festival yang pertama kali diadakan ini di jayakan oleh seorang pemilik kebun durian, Lee Shiong Lian,53, di mana penganjuran festival ini adalah untuk berkongsi dengan s mua pelanggan sambil membantu mempromosikan negeri Kedah.

"Saya mempunyai 200 batang pokok durian, juga buah-buahan lain termasuk rambutan serta manggis.

"Jenis durian di kebun saya ialah Musang King, Ang Heh (Udang Merah), Tangkai Panjang, D2,D24,D99,D604 dan macam-macam lagi," jelas Shiong Lian.

Shiong Lian memberitahu dia akan menyediakan 1,000 biji durian bermula 11 pagi hingga 4 petang di Rest City Restaurant, berdekatan dengan Putra Medical Centre, di Jalan Sekerat.


"Siapa cepat, dia dapat. Sempena bulan Ramadan, orang Muslim boleh membawa pulang, manakala bukan Muslim boleh makan terus di sini," jelasnya.

Selain itu, beliau juga ada menjual durian semasa festival tersebut di mana harganya sekitar hanya RM5 hingga RM20 per kilogram.

"Musang King dijual pada harga RM20 per kg, Ang Heh RM10,D2 (RM10) dan lain-lain RM5-RM6 per kg.

"Saya tidak apa-apa agenda yang menguntungkan. Cuma saya gembira berkongsi durian saya dengan orang awam dan kawan-kawan," jelasnya. - Siakapkeli.my (7 Julai 2015)

About readnext

LaiciPanas is an online Publication that complies Bizarre, Odd, Strange, Out of box facts about the stuff going around in the world which you may find hard to believe and understand. The Main Purpose of this site is to bring reality with a taste of entertainment

0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2013 Hiburan.Berita™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Hosted on Blogger Platform.