Kisah Sedih Warga Emas Jual "Soft Toys" Untuk Biayai Pelajaran Anak Dan Rawatan Kanser Yang Dihidapinya

Posted By: readnext - 05:48:00

Share

& Comment




Menjadi viral semalam di laman sosial semalam sebuah status yang dimuatnaik oleh pengguna Facebook Sai Banu D kisah dia terjumpa dengan seorang warga emas yang menjual anak patung demi menyara keluarga.

Menurut beliau, kejadian tersebut berlaku ketika dia berada di Uptown Damansara bersama dengan anak perempuannya. Kehadiran warga emas tersebut yang melalui kawasan tersebut di bawah panas terik sambil membawa anak patung untuk dijual telah menarik perhatian anak perempuan beliau.

"Mummy, lihat uncle itu, kesian dia. Dia sudah tua tetapi berjalan dibawah panas terik sambil membawa banyak anak patung. Boleh kita beli sesuatu daripadanya" kata anak perempuannya.

Beliau terus berpaling ke arah warga emas tersebut serta merta dan berkata "OK lets go and buy" katanya walaupun sebelum ini tidak pernah membeli 'soft toy' kepada anaknya itu.


Semasa mendekati warga emas tersebut, dia telah bertanyakan tentang pekerjaannya itu lalu warga emas tersebut menjawab bahawa dia sudah lama menjual anak patung dan hasil jualan itu beliau telah gunakan untuk membiayai pengajian anaknya yang kini menyambung pengajian pada tahap A-level di HELP College

Apa yang lebih memilukan duit hasil jualan anak patung yang tidak seberapa itu juga digunakan oleh beliau untuk menjalani rawatan kimoterapi untuk penyakit kanser yang dihidapinya.

Hati manakah tidak tersentuh apabila mendengar cerita warga emas penjual anak patung ini yang hidup susah dan bebanan yang ditanggungnya amatlah berat.

Anak patung yang dibeli oleh beliau berharga RM10-12

"Saya mencari wang dengan cara yang betul dan sebab itu tuhan menghantar orang yang baik seperti anak awak untuk membeli anak patung daripada saya," kata warga emas tersebut kepada wanita itu.

Semenjak status itu dimuatnaik di laman Facebook oleh Sai Banu D, rata-rata netizens melahirkan rasa prihatin dengan warga emas berkenaan. Kebanyakkan mereka ingin membantu warga emas berkenaan dengan meminta nombor akaun tetapi tidak ada.

Kepada anda pembaca, jika berjumpa lelaki seperti di dalam gambar ini menjual anak patung sekitar Uptown Damansara bantulah dia dengan membeli anak patung berkenaan. Bulan yang mulia ini setiap amalan kita lakukan balasannya berlipat kali ganda. - Siakapkeli.my

About readnext

LaiciPanas is an online Publication that complies Bizarre, Odd, Strange, Out of box facts about the stuff going around in the world which you may find hard to believe and understand. The Main Purpose of this site is to bring reality with a taste of entertainment

0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2013 Hiburan.Berita™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Hosted on Blogger Platform.